Ile kosztują systemy magazynowe WMS? Poznaj koszty!
Współczesna logistyka nie istnieje bez odpowiednich rozwiązań elektronicznych. Prace, które kiedyś wykonywano ręcznie, dzisiaj przeprowadzi się błyskawicznie z użyciem urządzeń i oprogramowania, pozwalającego na bieżąco kontrolować wszelkie dane magazynowe. Ile kosztują takie systemy? Jeśli się nad tym zastanawiasz – przeczytaj poniższy artykuł.
Czym jest system WMS?
Warehouse Management Software – w skrócie WMS, to oprogramowanie pozwalające skuteczniej zarządzać magazynem. Z jego pomocą można kontrolować, koordynować i optymalizować wszelkie procesy i prace zachodzące w takiej przestrzeni. Umożliwia również śledzenie poszczególnych działań i znalezienie rozwiązań pozwalających jeszcze bardziej usprawnić pracę składu. Obecnie system magazynowy WMS to niezbędne rozwiązanie, usprawniające funkcjonowanie całego łańcucha dostaw.
Pracownicy magazynu mogą dzięki niemu zarządzać m.in.:
- przyjęciami,
- lokalizacją,
- stanem magazynowym.
Co składa się na koszt takiego systemu?
Często przed wdrożeniem takiego rozwiązania przedsiębiorcy zastanawiają się, jakie wiążą się z tym koszty. Wyróżnia się kilka składowych, a wśród nich m.in. analizę przedwdrożeniową. Trzeba bowiem wpierw zdefiniować potrzeby i problemy dotyczące danej placówki. Na tej podstawie powstaje projekt dostosowywany do wymogów przedsiębiorstwa, co stanowi kolejny wydatek.
Bardzo istotnym punktem, który także generuje pewne koszty, jest integracja z innymi systemami. W tym przypadku chodzi m.in. o to, by system magazynowy został dostosowany do współpracy np. ze sklepem internetowym czy innym oprogramowaniem. Wdrożenie programu, podobnie jak opłata za licencję, pochłaniają pewne środki. Trzeba też zakupić właściwy sprzęt, w tym m.in. skanery magazynowe.
Gdzie zakupić system WMS?
Należy pamiętać, że na ostateczny koszt składa się także to, gdzie nabywa się takie rozwiązania. Współpracując z odpowiednią firmą, można zoptymalizować wydatki zarówno na skanery, jak i oprogramowanie. Dlatego najlepiej postaw na usługi partnera, który z jednej strony zna potrzeby danej branży, a z drugiej – cechuje się indywidualnym podejściem.